Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

9 oktober 2011

Sörmlands stickakademi

Så är den invigd, Sörmlands stickakademi! En jättetrevlig lördag med ett 50-tal stickintresserade som träffades. Jättekul med den stora uppslutningen och att det även finns ett 20-tal till som är intresserade,men som inte hade möjlighet att vara med igår. Så spännande, hoppas verkligen att det blir en lika bra fortsättning.


Längst fram på bilden står Lille-Mor Boman, vår hemslöjdskonsulent för textil slöjd i Sörmland, som inväntar att alla vi andra ska ta plats.


På köpet fick jag med mig ett nytt sätt att sticka hälar. Tack Agneta Söderberg! Det ska prövas. Sockan på bilden är stickad i rätstickning och tvåändsstickning och jag funderar på om det inte skulle kunna få mig att prova på tvåändsstickning igen? Att sticka skaft och fot i bara räta tvåändsstickade maskor - inga konstigheter - bara för att få in snitsen. Kanske, vi får se...

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: