Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

3 november 2011

Tubkrage/snodd/cowl/hals

Jag vet egentligen inte vad den ska kallas. När jag var liten kallade vi dem fuskollar,  men de såg ju kanske inte riktigt ut som de gör nu... Den här har yngsta dottern önskat sig och mönstret finns i Allt om handarbetes Stickmagasin. Den blev lite för stor, storleken var upp till 14 år och är man bara nio så får man ha några år på sig att växa i den. Jag har stickat den helt efter mönstret, men inte i orginalgarnet.


Mönster: Snodd från Allt om handarbetes Stickmagasin 10/2011
Stickad till: Thea
Garn: 3 nystan Svarta fårets Raggsocksgarn i cerise, färg 48 samt 1 nystan Svarta fårets Raggsocksgarn i naturvit, färg 05.
Stickor: 4.0 och 4.5

Just nu har jag kommit in i en period av julklappsvantstickning och har tre par på gång. Måste försöka skärpa mig när det gäller att börja på nya projekt hela tiden, skulle behöva hålla mig till enbart ett. Men jag vet också att det aldrig kommer att hända.

Imorgon tar jag tåget till Stockholm och spenderar en dag på Syfestivalen. Det gör säkert många, många fler än jag! :-) Ser verkligen fram emot det.

Ha´ det gott!

1 kommentar:

EvaL8 sa...

Javisst är vi många som åker till Syfestivalen i morgon.