Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

22 november 2011

Julmarknad


På sjukhuset där jag jobbar finns det massor av duktiga och kreativa människor. Så ikväll har jag, tillsammans med några arbetskamrater, varit på julmarknad. Jag tycker att det borde kunna kallas för tradition nu, eftersom det var andra året i rad som det var marknad. Vi blev bjudna på glögg och pepparkaka när vi kom och sedan gick vi runt och shoppade loss. Bilden visar vad jag kom hem med. En vit hyacint till första advent. Jag hoppas att det kommer att hinna slå ut och dofta lite jul. Jag köpte också skylt/tavla som jag ska ge bort som "julblomma". Båda sakerna gick bara inte att gå förbi och jag är så nöjd!

Annars är det lite svårt med julstämning nu i mörkret. Inte ens julklappsinslagning ger den rätta känslan! Hoppas att det blir bättre i och med första advent, men det är nästan så att jag längtar efter lite snö och snöskottning...

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: