Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

26 november 2011

Första advent

Bilden är lånad av www.fixarna.com

Imorgon är det första advent och ute är det becksvart, blåsigt och regnar! Hur ska man kunna få julstämning då? Jättekonstig vinter... Hoppas att det inte regnar på eftermiddagen imorgon, så att tomten törs sig ut på stan till alla barnen!


Det här är mitt andra par tovade vantar i vinter. Det var meningen att dessa skulle bli en julklapp, men mottagaren önskar sig ett par andra vantar, så dom här kommer jag att få använda själv. Bara snön kommer... Konstigt att man kan längta efter snö? Mönstret är ett modifierat YlloTyll mönster, det är nog egentligen bara maskantalet runt handen som jag använt. Avslutade med att virka en liten kant runt handleden och blev ganska nöjd med dom. Det gick åt nästen precis ett nystan av varje färg.

Mönster: Modifierat YlloTyll mönster
Stickade till: Mig själv
Garn: 1 nystan Sandnes Tove i grått, färg 1053 samt 1 nystan Sandnes Tove i svart, färg 1099
Stickor: 2.5

Eftersom jag har en ny tvättmaskin började jag lite fegt och tvättade dom i 40 grader. Hände inte så mycket. En gång till i 40 grader, inte så stor skillnad nu heller. Men efter tredje tvätten och i 60 grader, blev det helt okej.

Önskar er alla en skön första advent!

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: