Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

2 juni 2013

Amanda och jag...

...tänker nog ta ett litet sommaruppehåll nu. Jag har ett framstycke och oket kvar, men nu är det ju tänkt att det ska bli varmt och det känns lite "tungt" att ha henne i knäet. Kanske får hon komma fram om det blir en kall, regnig dag...

 
Det som ska bli nu är att jag har lovat dottern en rosa tröja som hon själv tittat ut och även lovat henne att sticka ett par vantar till hennes fröken i skolan, som hon nu lämnar. Jag vet, vantar till sommaren är väl kanske inte helt smart, men det blir säkert kallt nästkommande vinter också?
 
Det har varit dåligt med sticktid sista veckorna. Många möten och avslut inför sommaren. Men om knappt två veckor börjar min semester, något som jag verkligen längtar efter och ser fram emot. Hoppas på mycket sticktid då! Har köpt garn till två projekt till och har också massor av planer. Må den här sommaren bli lång... :-)
 
Ha´ det gott!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Säkert klokt att ta en paus med Amanda, bara roligt att ta tag i igen eftersom du inte pausar på grund av trassel. Ja, mycket sticktid, det är vad vi hoppas på! :-)