Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

10 augusti 2010

Hemma igen





Hemma igen efter en vecka i Danmark. Borta bra, men hemma bäst...

Med i väskan hem kom det som brukar komma med från Danmark. Lite garn och kläder från NoaNoa rea. Jag lyckades hålla mitt löfte till mig själv att inte köpa så mycket garn, även fast jag inventerade flera garnbutiker i Köpenhamn. Men när vi kom till Tversted på norra Jylland och lyckades hitta till Marianne och Helga Isagers egna butik, då gick det inte att låta bli! Där inhandlades garn till Coral, en top som jag länge gått och tittat på. Tyvärr är topen i länken väldigt färglös (och jag är absolut inte lika mager som modellen!), men jag ska sticka den i svart med inlägg av cerice. Tänkte att jag också skulle kunna ha den på vintern med något långärmat under samt som sommartop. Mannen och Dottern förstod absolut inte min eufori över att ha fått handla, prata och diskutera med självaste designern! Men som tur var fanns det en soffa utanför, så de fick sitta i solen och filosofera en stund...

Lite bilstickande blev det också. Jag stickade färdigt min Lady Kina. Nu ska den bara tvättas och blockas lite, så kommer bild senare. Det känns som att jag kommer att bli nöjd med den, ska bara hitta en läcker knapp. Det blev också en benvärmare och en lite påbörjad, det blir säkert vinter i år också. Mönstret heter Some cloudy day och finns gratis på Ravelry.

Nu när vi har kommit hem har jag blivit mycket, mycket medveten om att jag ska börja jobba på måndag igen. Önskar att jag kunde få vara ledig lite till...

Inga kommentarer: