Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

26 augusti 2010

...och två nya till!


Och helt plötsligt har jag två nya stickmagasin till!

Tänk att alla nya tidningar ska komma samtidigt. Rowans magasin fick jag hem redan i tisdags och idag med posten kom Interweave knits. Det är den enda tidningen som jag prenumerar på. Den ska få krypa till sängs med mig ikväll och jag kommer säkert att hitta något jag vill göra.

Jag har aldrig stickat något ur Rowan, har bara påbörjat en väst en gång som nu ligger i en påse i klädkammaren. Undrar om den blir färdig någon gång? Troligen inte, jag kommer säkert att repa upp den och använda garnet till något bättre. Men jag kan inte låta bli att köpa magasinet. Även om jag innan kan titta på internet och se att det egentligen inte finns något intressant i, så kan jag inte låta bli. Det är som att köpa alla nya Håkan Nesser böcker, trots att jag egentligen slutade läsa dem när han slutade skriva om Van Veeteren. Eller som att köpa alla Ulf Lundells nya CD:s, trots att flera av dem fortfarande ligger inplastade... Kan någon ge mig en bra förklaring?

Jag stickar vidare på min randiga Tempest och har också tagit fram ett gammalt UFO som är en pippitröja till stora dottern. Den tröjan går det troll i! Garnet jag köpt är ett billigt ullgarn och det kanske är så att man får vad man betalar för? I alla fall så stickar jag bålen på rundsticka och när jag började närma mig ärmhålorna fick jag se att långt ned på tröjan fanns en enstaka, tunn, tunn röd tråd i det benvita garnet. Dottern ville inte ha ett cirka 10 cm rödlätt inslag runt magen! Och igår när jag kontrollräknade maskorna när jag istället börjat sticka en ärm, så hittade jag en tappad maska. Det brukar inte hända, men den här gången hade det gjort det. Gör om och gör rätt...

Nej, nu ska jag gå och repa pippitröja.

Inga kommentarer: