Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

17 augusti 2010

Lady Kina


Nu är min Lady Kina blockad och klar. Jag har haft den på mig på jobbet idag och det var flera av mina arbetskamrater som gav positiva kommentarer. Det gjorde mig glad!

Garnet köpte jag på Syfestivalen i Älvsjö från Svalan på Åland. De hade ett bra pris på garnet under festivalen och eftersom jag tycker så mycket om det, fick jag med mig två härvor hem utan någon plan om vad det skulle bli. Det är oftast så jag gör, handlar garn och sedan bestämmer mig för vad jag ska göra av det. Jag började sticka koftan när vi åkte till Göteborg i början av juni. Mönstret var nytt och det hade smygit in ett fel i den engelska versionen. Ett ökningsvarv hade glömts bort! Koftan är stickad uppifrån och ned så när jag skulle maska av och dela upp den i fram- och bakstycke samt ärmar, fanns inte tillräckligt med maskor! Fick klara mig stor del av vägen hem utan stickning. :-(

Väl hemma igen, in på Ravelry och kolla mönstret och där stod det: Errata men som tur var fanns också rättningen med. Repa upp och börja om...

Nu är den i alla fall klar och jag har följt beskrivningen, förutom att jag inte fick ihop så många varv som skulle krävas i slutet. Garnet räckte inte riktigt och kanten blev lite smalare.

Mönster: Lady Kina
Stickad till: Mig
Garn: 2 härvor BC Soft silk, färg ss02
Stickor: 4 mm på de räta varven och 3,5 på de aviga

Ha´ det gott även om det, i alla fall här, känns som höst. Idag har jag jobbat min andra dag efter semestern. Det var svårt att gå och lägga sig i lagom tid igår kväll och därför kämpigt att komma upp i morse. Ska försöka komma i säng i tid ikväll...

2 kommentarer:

Garntrollet sa...

Vad fin! Och snyggt med ljus färg till en minimalistisk modell. En sådan ska jag nog ta och sticka :-)

Annika sa...

Tack snälla!
Jag har redan använt den många gånger och trivs himla bra i den.
Jag önskar dig en bra helg!
//Annika