Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

22 augusti 2010

Söndag kväll



Första veckan efter semestern gjord och imorgon är det måndag igen! Veckan har gått jättefort. Idag har det varit en toppenfin dag, bara några få droppar regn. Solen har lyst och värmt oss, men trots det känns det kyligt nu framåt kvällen. Det märks att hösten är på gång...

Jag har fortsatt med att sticka mina ränder på Tempestkoftan och lite då och då mellan ränderna har det också blivit en sjal. Jag hittade ett nytt mönster på Ravelry, en liten sjal som heter Little shells. Man skulle ha två härvor Debbie Bliss pure silk till den och det hade jag i mina lådor, två härvor beige pure silk. Jag köpte dem för ett par, tre år sedan på Designvaerkstedet i Ålborg. En härlig affär! Jag har länge försökt hitta något till garnet och också påbörjat flera projekt, men aldrig blivit nöjd. Men nu hittade jag mönstret! Nu ska den bara tvättas och blockas, bild kommer senare. I helgen fick jag också för mig att tänka jul, har börjat virka tre stycken Liselottes "nålepuder". Vad jag ska ha dem till? Tänkte att det kan vara bra att ha som gå-bort-jul-presenter, eller något annat... Kul är de i alla fall att virka.

Liselotte har en underbar blogg, rekommenderas varmt och hittas här.

Inga kommentarer: