Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

15 oktober 2010

Det går trögt!

Vad det går trögt nu!

Vantarna till svågers 50-års dag trodde jag aldrig skulle bli färdiga. Jag har börjat på nya vantar fyra gånger och den fjärde (och sista gången) gick jag i mål! Dom är absolut inte perfekta. Det finns något litet fel på varje vante. Men tiden räcker inte till för att repa upp och göra om. Kalaset är imorgon och vantarna ligger nu för blockning, jag hoppas verkligen att de kommer att torka och kan slås in efter att jag försökt fixa till dem med nål och tråd och några maskstygn imorgon. Hela min stickande tid har gått åt till dessa vantar, de fick till och med följa med på en kick-off resa med jobbet och jag hann sticka några varv innan vi skulle sova på kvällen. Här gäller det att ta vara på varje liten stund.

Nu ska jag ta tag i de fingerlösa vantarna till min svägerska som jag lovat innan det blir kallt. Idag när jag cyklade till jobbet så var det jättekallt och likaså när jag cyklade hem. De borde nog ha varit färdiga redan... Första vanten stickade jag efter mönstret med fem varv på varje finger. Men det blev inte bra, rörelseförmågan minskades drastiskt, så jag repade upp och stickade utan fingrar. Vante nummer två är påbörjad.

Stora dotterns pippi-tröja pockar också på uppmärksamhet, framför allt genom att hon ringde härom dagen och undrade om den var färdig? Ha, sa jag då, var det inte så att den skulle bli färdig till vintern 2013!?!

Bilder kommer senare. Önskar er alla en skön helg även om det ska bli kallt och ruggigt!

Inga kommentarer: