Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

17 oktober 2010

Färdiga och överlämnade


Svågerns 50-års vantar är nu överlämnade i paket. De hann torka, men det var på håret. Jag tror att han blev riktigt glad!

Mönster: 110-38, mönster från Garnstudio.
Stickad till: Min svåger Lars 50 års dag.
Garn: Gjestal Superwash sport, lite mer än 1 nystan av varje färg. Svart (färg 201) och grått (färg 203).
Stickor: 3,5.

Jag bytte ut orginalmönstrets årtal mot hans namn och de små fel som råkade hamna på vantarna, hann jag inte rätta till med nål och tråd. Men jag tror inte att han tänker på det... :-)

Idag känns stickandet riktigt okej, börjar också se slutet på de fingerlösa vantarna jag stickar till min svägerska! Jag ska bara försöka brodera något litet på dem och kanske sätta dit någon liten pärla? Bild kommer när de blir färdiga.

Jag råkade också vara inne på adlibris i morse och skickade efter två stickböcker som jag hoppas att jag kommer att tycka om. Böckerna är Stickat i ekologiskt ull och Brave new knits. Jag har läst om båda tidigare och haft dem på min önskelista. Det blir spännande att se om de är så bra som jag tänkt mig!

Inga kommentarer: