Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

23 maj 2011

Svart, svart, svart




Undrar om jag kommer att få några vårkänslor när det gäller stickning i år? Här är det svart, svart!

Annis sjalen är färdigstickad, blockad och väntar på att bli inslagen. Min kollega jobbar sista dagen om en vecka. Mycket märkligt! Vi har arbetat tillsammans i många, många år och känt varandra sedan 1983 när jag började som landstingsanställd. Det är många år. Under de här åren har arbetet förändrats, tidigare hade vi till och med tid att skratta tillsammans och prata med varandra, vilket inte hinns med så ofta nu för tiden. Som sagt, det blir märkligt...

Projekt nummer två i svart är en kofta från Drops. Jag har inte hunnit så mycket på den ännu, men jag jobbar på det. Jag stickar den i Prima, Debbie Bliss bambugarn. Jag som älskar hennes garner har faktiskt blivit lite besviken den här gången. Varje nystan innehåller knepiga knutar eller halvtrasig tråd, så det blir mycket att fästa när den är klar.

Kämpar också på med ett gammalt UFO - men det ska bli en present till en presumtiv läsare av bloggen. Bild kommer senare...

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: