Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

1 maj 2011

Äntligen färdig!



Nu är äntligen den asymmetriska påtvärenvästen klar efter omstickning. Lite bättre blev den, men inte helt okej. Framtill känns den lite liten och om jag skulle orka, skulle jag nog sticka om en av framdelarna igen. Men jag tror inte att jag kommer att göra det. Den får ligga till sig till hösten, för nu hoppas jag att man inte behöver ylleväst på ett tag!

Västen är stickad i Debbie Bliss Luxury Tweed och jag tycker så mycket om hennes garner. Tyvärr så visar inte bilderna rätt färg (som vanligt...) utan garnet är mer rosa/cerise än lila. Mer som färgen på knappen. Undrar om knappen blev mer rätt återgiven på grund av att den är blank?

Stickad till: Mig
Garn: 4 nystan Debbie Bliss Luxury Tweed aran i färg 17
Stickor: 4.5

Idag är det redan första maj, tiden går så fort! Här skiner solen på morgonen. Man har varnat för regn, men metrologerna har ju haft fel förr, jag hoppas det är så idag också.

Vad ni än tänker göra idag, ha´ det gott!

Inga kommentarer: